Hey people , please respect each other here ♥ +Follow | Dashboard

followers ily:)

dear readers !

Selamat membaca cerita aku yang membosankan

-Alia Jamal-
hari selasa sebelum maghrib aku dapat satu panggilan telefon yang aku rasa seperti menusuk ke hati aku terus .

"akak siap-siap ,ayah nak amik sebab nenek dah tenat "

aku teros macam ok ,aku siap .aku tengah makan masa tuh .dapat panggilan dari ayah terus hilang selera makan aku .aku kemas barang apa semua ,buat surat kebenaran keluar ,call warden sementara tunggu ayah sampai .

bila ayah sampai ,lagi satu berita aku dapat tapi kali ini dari adik .

"nenek dah takde "

"innalillahwainnahilahirajiun "

itu sahaja yang termampu keluar dari mulut aku .

sepanjang dalam perjalanan dari pd ke seremban aku hanya mampu diam .speechless .aku tenung keluar tingkap macam aku nikmati pemandangan yang indah tapi fikiran aku entah kemana .

sampai rumah kemas apa yang perlu terus gerak ke kuantan .apa yang ada dalam fikiran aku hanya

"tolonglah bagi aku tengok nenek buat kali terakhir .bagilah aku kucup dahi dia untuk kali yang terakhir dan bagilah aku berada disisi dia sebelum dia dikebumikan "

alhamdulillah ,ada rezeki aku dan keluarga untuk melihat nenek sebelum dikebumikan .

bodoh ,aku menangis ,patut aku bersyukur dapat melihat nenek .dapat membacakan yassin disisinya .dalam lebih kurang pukul 2pagi nenek selamat dikebumikan .alhamdulillah ,semuanya selamat dan berjalan dengan lancar .

jam menunjukkan pukul 4pagi dan mata aku tidak sedikit pun mengantok .masih terngiang ngiang di telinga aku suara arwah nenek memanggil aku .masih terbayang-bayang muka nenek masa kali terakhir aku mengucup dahinya .aku menangis dalam gelap sampai aku terlelap .

Al-Fatihah .



p/s : aku rindukannya .




terima kasih sebab membaca entry saya ♥ ♥

0 budak muncet ;):