Hey people , please respect each other here ♥ +Follow | Dashboard

followers ily:)

dear readers !

Selamat membaca cerita aku yang membosankan

-Alia Jamal-

Sebab wanita curang



Ingat lagi entry aku pasal wanita malaysia mencurangi pasangan mereka tu ? Kalau tak ingat mari tengok sini . Dekat sana aku ada bagi tahu yang aku nak buat entry pasal kenapa wanita curang kan . Haa , hari nie baru ada masa nak buat entry tu . hihi . Maaflah ye . Ok jum tengok kenapa wanita curang dengan pasangan mereka . Ini apa yang aku rasa lah sebab apa wanita curang & aku sebagai wanita , eceehhh wanita kau , tahu lah sikit sikit sebab apa kan . Bahahaha . Ayat macam apa entah . Ok ! lets cekidauttt ~

Antara sebab-sebab yang kukuh kenapa wanita curang adalah :

#1 Terasa diperkecilkan/dimalukan

Ada kan separuh lelaki nie suka sangat memperkecilkan gf dorang . Sebagai contoh memalukan gf dorang depan kawan-kawan yang lain lepastu buat muka tak besalah .  Sayang pun sayang jugak tapi kalau dah tiap hari terkene macam nie boleh pergi jalan lah kan . Sikit-sikit tu boleh diterima lagi , mungkin tu gurauan tapi kalau dah sampai mengaibkan gf tu . Haa , itu makanan dia .

#2 Rasa diri terkongkong

Bf terlampau mengongkong pun tak boleh juga . Nak keluar dengan kawan perempuan pun tak boleh . Nak buat apa-apa kena bagitahu dulu . Naik rimas lah pulak rasanya kan . Lepastu nak ke-hulur-ke-hilir semua nak ikut . Macam takde life dah pulak dah . Baru bf belom kahwin lagi tu . Kalau dah kahwin tu lain cerita lah .

#3 Bf kaki pukul

Ini sememangnya perlu di-tinggalkan/di-menduakan . Suka sangat menibai gf tu , ingat gf tu apa ? tempat meluahkan segala amarah ke . haish . Bahaya lelaki seperti ini ye adik-adik . Kalau boleh mintak dijauhkan .

#4 Bosan dengan pasangan
Haa . ini yang pasti bukan wanita sahaja mengalami sebegini ye adik-adik . Ia dialami oleh lelaki-lelaki diluar sana juga . Perkara ini biasa terjadi kepada mereka-mereka yang tengah bercinta . BIASA bro biasa . Bosan disebabkan perangai pasangan mereka . Kalau yang mana bf satu tempat , satu taman , satu kolej , satu class , satu katil . Eh ? okay gurau . Ini peratusan dia mungkin 90% akan terwujudnya perasaan bosan tu . Jadi kalau dah dekat-dekat tu cuba cari kelainan sikit dalam komunikasi tu . Ataupun tukar aktiviti kebiasaan tu kepada aktiviti lain-lain .

Okay buat masa sekarang itu sahaja sebab-sebab wanita curang . Bukan wanita sahaja lelaki juga akan merasa benda yang sama . Kalau nak tau selebihnya nanti aku sambung di entry part 3 pula . Mehehehe :D



p/s : kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai :D






terima kasih sebab membaca entry saya ♥ ♥

3 budak muncet ;):

Tracey said...

ek? kalau bercinta x mungkin busannn ahaha

CIK TOM said...

jgn biar bf pukul kita..kl ms kapel dh pukul..kawin nanti ntah camane la..

alia ! said...

cik tom : tahu takpe . separuh tu tahan dipukul , sanggup biarkan ja bf pukul sebab sayang kononnya .