Hey people , please respect each other here ♥ +Follow | Dashboard

followers ily:)

dear readers !

Selamat membaca cerita aku yang membosankan

-Alia Jamal-

happy father's day my superhero :)

semperna hari bapa hari ini .aku nak ucapkan selamat hari bapa kepada ayah aku & kepada semua bapa bapa di seluruh dunia .ileffchuu ayah :9:


oke jum cerita pasal bapa :h:

ayah ,seorang lelaki yang kental bagi aku .dia lah superman .dia lah superhero dalam hidup aku .dia seorang insan yang akan cuba untuk membuad kan anak anak dia gembira .yess .gembira .dia akan cuba untuk mengikut kemahuan anak anak dia yang berselera besar ini .biasalahh remaja kan .macam macam nak .ikut trend katanya .

pernah sekali aku nak game playstation 2 sebab ikut sepupu sepupu aku semua .time tuhh semua ada game ps2 .aku nak jugak .aku akan guna tektik aku .yeahh .merengek sampai dapat .sangat teruk oke bila aku fikir balik perangai aku dulu .ehh .sekarang pun ada sikit perangai tuh :face30:

aku ingat lagi time mula mula aku masuk darjah satu .sangat kelakar bila time rehat ayah bawak pergi makan dekat kantin sekolah then aku merengek rengek nak makanan bagai .aku siap merengkuh bapak aku lagi tarik dia pergi dekat makcik jual makanan tuh then time tuh ada pulak tb3 buad liputan pasal budak budak baru masuk sekolah kan .so aku dengan tengah merengkuh bapak aku then merengek rengek , keluar tv bhaii masa berita .HAHA .sampai sekarang lagi ada jugak keluar tv kalau masa musim baru masuk sekolah .bila aku tengok tergelak besar aku .tak sangka buruk betul perangai aku masa tuh :face56:

oke jum sambung balik .ayah aku juga seorang yang adil oke .selalunya apa yang aku nak adik aku pun nak jugak .so disebabkan adik beradik aku tak ramai ,dua orang ja .ayah mesti adil .kalau aku dapat phone harga rm200 adik aku pun akan dapat benda yang sama dengan harga yang sama .so adil .tapi selalu aku dapat lebih lahh sikit sebab aku kan akak .muahaha :face50:

ayah aku seorang yang sangat simple .tak memilih sangat dalam semua hal .bagi aku ayah aku adalah seorang ayah yang sangat cool .bayangkan aku boleh bergurau dengan ayah main tarik tarik rambut .lebih senang lagi boleh gurau kasar tapi tadelahh kasar sangat :face4: sangat seronok bila kita dapat ayah yang boleh bawak bergurau oke .

orang yang boleh terima aku seadanya dan for sure akan selalu bersama dengan aku walaupun aku jadi loser suatu hari nanti adalah ayah dan keluarga aku ,yes .dia .seorang bapa .seorang bapa takan menjauhkan diri dari anak dia walaupun anak dia ada penyakit berjangkit ke apa jadah lagi kan .trust me .dia akan always support anak anak dia .bagi semangat supaya kita naik balik .

ayah juga akan selalu tolong aku kalau aku ada masalah ke apa ke kan .aku selalu lebih senang berurusan dengan ayah aku berbanding ibu aku .biasalah ibu kan .selalunya akan membangkang or menghalang something yang dia rasa macam tak elok untuk anak dia .tapi aku tak salahkan ibu aku sebab itu mungkin memang sifat keibuan kot .

aku takan sia sia kan ayah aku ,seriously .dulu masa aku dalam tingkatan 2 ke 3 kot kan aku pernah lahh macam dingin ja dengan mak bapak aku sebab time tuh aku terleka sikit dengan kawan kawan semua .kira time tuh baru nak naik lah konon .fikir diri tuh hebat sangat padahal time tuh baru ja tingkatan 2 macam tuh lah .time tuh memang aku suka melawan cakap mak bapak aku .apa yang ayah suruh buad semua aku tanak buad .degil sangat .tapi ayah tak pernah pukul aku .serious .bapak aku bukan jenis yang kaki pukul .boleh kira lahh berapa kali bapak aku lempang aku dengan adik aku .tak pernah !

akak nak ucapkan terima kasih kepada ayah sebab dah jaga akak selama akak hidup 19 tahun nie & terima kasih jugak sebab ayah telah mengorbankan segala macam untuk anak anak ayah .akak takan kecewa kan ayah .suatu hari nanti akak akan buad ayah & ibu bangga dengan akak .
:w:

lotsoflove ,
alia jamal




p/s :aku sangat sayang ayah aku ,keluarga aku adalah nyawa aku .serious .tanpa dorang ,hidup aku memang tak lengkap :h:




terima kasih sebab membaca entry saya ♥ ♥

1 budak muncet ;):

Carol Nyzem said...

can you show you father face XD