Hey people , please respect each other here ♥ +Follow | Dashboard

followers ily:)

dear readers !

Selamat membaca cerita aku yang membosankan

-Alia Jamal-

Cara pasang widget dekat sidebar untuk pengguna blogskin

Assalamualaikum semua :)

Hari nie aku nak buat tutorial sikit macam mana nak pasang widget dekat sidebar bagi pengguna blogskin. Ok jum tengok cara dia .

First sekali korang kena ada layout blogskin . Kalau sesiapa tak tau macam mana nak guna blogskin boleh baca entry aku yang blogskin nie .

Ok sekarang cara-cara pasang widget . Aku buat contoh pasang widget lagu .



Korang tengok dekat blog korang tuh . dekat sidebar . kan ada sidebar title tuh .
apa yang korang nak edit korang tengok dekat situ . macam aku nak letak lagu dekat sidebar 
so aku tengok dekat gendang-gendud tuh .




pergi dekat template then nanti ada keluar edit html tuh tau.
click CTRL F then search apa yang korang punya sidebar title tadi. 
macam aku , aku search gendang-gendud . so nanti dia keluar lah .
korang copy code lagu yang korang carik dekat bawah tu k .

selamat mencuba kawan-kawan . nanti kalau jadi bagi tahu k :)
terima kasih sebab membaca entry saya ♥ ♥

0 budak muncet ;):